Headerbild

Dags att skicka in årsrapporten!

2021-12-20 i Allmänt

Prenumerera via:

RSS

Alla föreningar skickar varje år in en "Årsrapport" till förbundet. Nu finns 2021 års rapport tillgänglig via föreningens IdrottOnline-sida. Årsrapporten ska vara inskickad senast 31/1 2022.

Det finns många möjligheter med att vara ansluten till Svenska Kanotförbundet! Med möjligheterna följer även några skyldigheter, en av dessa är att skicka in en årsrapport till förbundet.

När ska årsrapporten skickas in?

Årsrapporten gäller för 2021 års verksamhet och ska skickas in senast den 31 januari 2022.

Hur skickas årsrapporten in?

Det finns bara ett sätt att skicka in årsrapporten på - via föreningens IdrottOnline-sida. Ni hittar årsrapporten genom att klicka på "Administration" i den blå listen högst upp på sidan. Klicka sedan på "Årsrapporter" i vänstermenyn. Klicka sedan på den stora blåa knappen "Skapa rapport" för att få upp formuläret och sedan kan ni fyll i och skicka in till förbundet.

På IdrottOnline.se finns det även manual för hur ni går tillväga för att skicka in årsrapporten.

Vilka frågor och varför?

Årsrapporten ska enligt SKF:s stadgar vara inskickad senast 31 januari. För denna omgång är det alltså den 31 januari 2021 som gäller som sista datum. De uppgifter som hämtas in rör verksamhetsåret 2020.

Årets rapport innehåller följande frågor. Under varje fråga finns syftet med varför frågan finns med. 

1.  Ange e-postadress/er för kontakt med föreningen.

- För att ha uppdaterad kontaktinfo.

2. Ange epostadress för utbildningsansvarig i föreningen. 

För att ha uppdaterad info om utbildningsansvarig och kunna kommunicera aktuella utbildningar.

3. Ange föreningens fakturaadress. OBS! Gärna e-post (Anges e-post kommer fakturor från SKF att skickas per e-post på angiven adress)

- För att ha uppdaterad info om fakturaadress och få möjlighet att skicka så många fakturor som möjligt via e-post.

4. Ange föreningens totala antal medlemmar

Samlas även in automatiskt vid skapandet av årsrapporten. Denna fråga ger dock svar på hur uppdaterat medlemsregistret i IdrottOnline är och ger ett kompletterande svar för att få en uppdatering på SKF:s totala medlemsantal.

5. Ange föreningens totala antal medlemsadresser (ex. kan en familj utgöra fyra medlemmar men endast en medlemsadress).

Underlag för fakturering av medlemsavgift till SKF.

6. Bedriver föreningen kanotskola? 

För att få en kompletterande uppgift kring barn- och ungdomsverksamhet vid sidan av LOK-stödet samt för att se var det finns ev. potential att stata upp barn- och ungdomsverksamhet.  

7. Finns en fungerande rutin för hantering av registerutdrag?  

- För att få en uppfattning om hur våra föreningar sköter hanteringen av registerutdrag.

8. Har er förening kanoter som inte används och skulle kunna säljas vidare till andra föreningar?

För att få en uppfattning om utbudet av kanoter som skulle kunna säljas vidare till ny och omstartsföreningar med behov avseende utrustning.

9. Om ja på fråga 8, ange vilka kanottyper som ni skulle kunna sälja vidare? 

Följdfråga till 8.

10. Vilken påverkan har pandemin haft på er förening avseende barnoch ungdomsverksamhet? 

Pandemifråga, att skapa en bild av hur pademin påverkat föreningarna, både positivt och negativt samt på vilka områden eventuella insatser kan behövas.

 

11. Vilken påverkan har pandemin haft på er förening avseende vuxenverksamhet? 

Pandemifråga, att skapa en bild av hur pademin påverkat föreningarna, både positivt och negativt samt på vilka områden eventuella insatser kan behövas.

12.  Vilken påverkan har pandemin haft på er förening avseende ledarförsörjning?

- Pandemifråga, att skapa en bild av hur pademin påverkat föreningarna, både positivt och negativt samt på vilka områden eventuella insatser kan behövas.

13. Vilken påverkan har pandemin haft på er förening avseende ekonomin?

- Pandemifråga, att skapa en bild av hur pademin påverkat föreningarna, både positivt och negativt samt på vilka områden eventuella insatser kan behövas.

14. Vilken påverkan har pandemin haft på er förening avseende gemenskapen, det sociala livet och atmosfären på klubben?

- Pandemifråga, att skapa en bild av hur pademin påverkat föreningarna, både positivt och negativt samt på vilka områden eventuella insatser kan behövas.

15. Inom vilka område skulle er förening behöva stöd i omstarten efter pandemin?

- Pandemifråga, att skapa en bild av på vilka områden eventuella insatser bäst behövs.


16. Inom vår förening bedriver vi paddling inom grenen/grenarna (flervalsfråga).

- För att få en uppdatering av hur många, och vilka föreningar som bedriver vilka grenar. Det behöver inte finnas organiserad verksamhet i grenen, det räcker att det finns aktiva medlemmar som bedriver aktuell gren.

Kontakt

Har ni frågor om årsrapporten, kontakta:

Johan Nilsson

johan.nilsson@kanot.com / 073 - 33 11 979